Monday, July 6, 2009

Coretan Hati...

Bismillah...

Alhamdulillah, hari ni aku dah beberapa minggu aku berade di U.. Dah lama aku tinggalkan blog aku ni.. InsyaAllah, buat hari-hari yang akan datang aku akan aktif dalam blog aku ni.. Blog ni la yang akan jadi tempat aku meluahkan perasaan dan bertumpang kisah suka dan duka aku..

Hari ni aku banyak sangat berfikir.. Berfikir tentang kenangan suka duka hidup aku.. Alhamdulillah, Allah memang sayangkan aku lagi.. Aku bersyukur sangat-sangat.. Tapi aku masih tak tau bagaimana aku akan lalui hari-hari yang akan datang.. InsyaAllah, aku berserah pada Yang Esa..

Kat sini aku cume nak luahkan ape yang terpendam dalam hati aku.. Aku dah tak mampu nak simpan.. Semoga ape yang aku luah kan, tak dalam cara yang salah..

Besar nye ujian yang aku terima dalam beberapa minggu kebelakangan ni.. Dalam tempoh seminggu aku nak pulang ke U, aku terima dengan hati yang terbuka yang aku ade sakit.. Hati manusia mana tak takut tau dirinye sakit.. Alhamdulillah, aku boleh terima kerana aku dah jangka semua tu.. InsyaAllah, aku harap, ianya boleh jadi kan aku kuat..

Selang 2 hari kemudian, kekuatan yang aku ade selama ni hancur.. Seseorang yang aku sayang, bukan lagi teman istimewa aku.. Ya Allah, hanya Kau saja yang tau perasaan hambaMu ini masa tu.. Manusia mana tak berasa sedih kalau berjauhan dengan insan yang tersayang.. Ini kan pula, aku kehilangan die yang banyak beri kekuatan pada aku.. Aku ngaku, aku banyak salah sangat pada die.. Tapi dengan nama Allah, aku sayang sangat-sangat pada die.. Segalanya aku cube untuk tau apa puncanya.. Alhamdulillah, semakin hari berlalu, semakin banyak yang aku tahu tentang kesalahan aku.. Terima kasih ye, buat insan tersebut.. InsyaAllah, aku doakan yang terbaik buat si die..

Ya Allah, aku dah sedar semua kesalahan aku daripada sekecil-kecil zarah hingga sebesar-besar lautan dosa-dosa aku pada si die.. Terima kasih, Ya Allah, kerana memberi ku hidayah di saat aku hampir aku terjatuh.. InsyaAllah, akan ku jadi kan ianya sebagai pengajaran buat hari-hari yang mendatang.. Ya Allah, tunjukkan kepada hambaMu ini jalan-jalan yang sebenar untuk hamba berubah.. Permudahkan hamba dan berikan hamba kekuatan kepada hamba dalam mencari hidayah dan petunjuk daripada Mu dalam hidup ini, Ya Allah.. Ya Allah, hamba bersyukur kerana diberikan pengalaman yang membuka hati dan akal hamba.. Ampuni lah dosa-dosa hamba dan si dia, Ya Allah.. Amin..

Buat si dia, Mirul bersyukur ditemukan dengan awak.. Awak dah banyak mengajar Mirul erti hidup.. Terima kasih kerana menyedarkan Mirul tentang kekurangan dan kekhilafan dalam diri Mirul ni.. Mirul mohon maaf segala kesalahan Mirul pada awak sejak mula kita berkawan hingga ke hari ini.. Terima kasih juga atas segala kenangan antara kita berdua.. Mirul hargai sangat-sangat.. InsyaAllah, Mirul akan jadikan kenangan antara kita berdua ni kekuatan diri untuk terus kuat dan berjaya.. Terima kasih juga buat awak kerana dah menyedarkan diri Mirul tentang pentingnya diri awak dalam hidup Mirul.. Dan insyaAllah, jika masih ada jodoh antara kita, Mirul akan terima dengan hati yang terbuka..

Awak, Mirul pohon maaf atas segala desakan dan rayuan yang Mirul pernah buat atas diri awak.. Bukan niat Mirul untuk membuat awak begitu.. Tapi insyaAllah, Mirul sentiasa menghargai segala-galanya yang pernah awak lakukan untuk Mirul.. Alhamdulillah, ibu bapa Mirul amat menyayangi awak.. Semoga Allah sentiasa memberkati hubungan kita selama ini..

Ya Allah, hamba mengaku, hamba masih lagi lemah dalam meneruskan kehidupan dalam hari-hari yang seterusnya.. Ya Allah, hamba ingin menjadi manusia yang mampu membimbing si dia.. Dan berikanlah hamba pertunjuk agar hamba tidak kembali kepada diri hamba yang sebelum ini.. Hamba mohon dengan serendah-rendahnya diri hamba, tunjukkan dan permudahkan jalan buat hamba..

Buat sahabat yang banyak membantu, terima kasih atas teguran yang buatkan diriku ini sedar.. Maafkan atas segala kesilapan yang pernah aku lakukan.. Aku bertuah dan bersyukur kerana dikurniakan seorang kekasih yang banyak menyedarkan kekurangan dan kekuatan diriku ini dan seorang sahabat yang banyak memberi teguran.. Terima kasih yang kedua-dua insan tersebut.. Melina Humairah dan Hamizah..

Alhamdulillah, terluah juga segala yang terpendam dalam diri aku.. Aku harapkan semua ini dapat dijadikan pengalaman buat rakan-rakanku.. InsyaAllah, aku berdoa agar cara ku ini tidak salah.. Dan buat si dia, Mirul harap awak hayati lirik lagu ni.. Semoga luahan Mirul ni tidak membuatkan awak semakin simpati pada diri Mirul ni.. Ianya hanya luahan hati Mirul yang sebesar genggaman tangan Mirul ni..


Bicara Tentang Cinta

Salahkah ku mendambakan seorang puteri
Dan pasti ku mengharap yang setia di sisi
Teman kala ku kedukaan
Memberikan daku cahaya
Sinari kehidupan

Walau ku tahu segala suratan Esa
Ku pohon kesetiaan pemberi inspirasi
Pengubat jiwa yang sepi
Agar dapat ku kecapi
Indahnya hidup ini

Usah ada rasa sangsi
Saling faham dan mengerti
Sinar bahagia menanti

Pendorong penguat jiwa
Dalam melayar bahtera
Pasti tenang jika kau di sisi

Walau ku tahu segala suratan Esa
Ku pohon kesetiaan pemberi inspirasi
Pengubat jiwa yang sepi
Agar dapat ku kecapi
Indahnya hidup ini

Usah ada rasa sangsi
Saling faham dan mengerti
Sinar bahagia menanti

Pendorong penguat jiwa
Dalam melayar bahtera
Pasti tenang jika kau di sisi

Selagi masih aku terdaya
Menuturkan kata-kata
Kan ku bicarakan
Yang sesungguhnya
-Yang sesungguhnya-
Di hati ini dikau saja
Yang bertakhta di jiwa
Insan yang ku kasihi
-Insan yang ku kasihi-
Dikau yang ku sayangi

No comments:

Post a Comment